אתר מקצועי לעסק שלך כאן ועכשיו 052-718-5227

עיצוב אתר – יציקת אופי #02

כדי להתקדם בצעדים מהירים עם עיצוב האתר או האפליקציה, אין טעם להתעכב ולעצב כל תכונה ופיצ'ר שאולי (ואולי לא) נצטרך בהמשך.
למעשה, מוטב אם לא נבזבז זמן על זה.

לפעמים אנחנו נכנסים ללופ של מחשבות מיותרות: כיצד אמור המסך להיראות אם למשתמש יש 2000 אנשי קשר? היכן תופיע הודעת השגיאה בטופס זה? כיצד אמור לוח השנה להיראות כאשר ישנם שני אירועים מתוזמנים באותו זמן? מדובר במחשבות שגוזלות הרבה זמן, טרם זמנם.

עבודה בסיבובים

במקום לעצב הכל מראש, נעבוד במחזורים קצרים. נתחיל עם עיצוב גרסה פשוטה של הפיצ'ר הבא שתרצו לבנות.

מרוצה מהעיצוב הבסיסי? בואו נעשה את זה על אמת. סביר להניח שניתקל במורכבות בלתי צפויה לאורך הדרך, אבל זאת הנקודה. הרבה יותר קל לתקן בעיות עיצוב בממשק הפיזי, מאשר לדמיין כל מקרה קצה מראש.

נמשיך לעבוד על העיצוב כל עוד אין כבר בעיות שיש לפתור אותן, ואז נקפוץ חזרה למצב עיצוב ונתחיל לעבוד על התכונה הבאה. כי הדמיון שלנו לא צריך לעשות את כל העבודה הקשה.

להיות פסימי

יש לנו מלא רעיונות בראש. אנחנו יודעים שיום אחד נרצה להוסיף אפשרויות מגניבות לתוך האתר. לדוגמה, אנחנו יודעים שיום אחד נרצה להוסיף אפשרות תגובה לפוסט עם העלאת תמונה. אך אם נתחיל לתכנן כבר בשלב זה איך זה ייראה ואיך נבנה את זה, נבזבז זמן יקר ומיותר. עדיף להתחיל עם הפשוט ולהתקדם ככל שהזמן מאפשר לדברים מסובכים יותר. זכרו: עיצוב גרסה רזה תגרום לכם להתקדם בצעדי ענק לעבר המטרה.

בוחרים אישיות

לכל עיצוב יש אישיות. יציקת אופי לתוך העיצוב הוא זה שמבדל אותו משאר העיצובים ועוזר למשתמש להתחבר למסרים.

אתר לבנק, צריך לתת תחושה של מקצועיות ומאובטח, בעוד שלסטארט אפ חדש יש עיצוב שמרגיש שובב וכיף.

עיצוב אישיות אולי נשמע מופשט, אך זה נקבע על ידי כמה יסודות בסיסיים שניתן ללמוד בקלות.

בשיעור הבא נלמד על בחירת גופן, צבע, מיקרו קופי וגורמים נוספים שנותנים את הטון ועושים את העבודה הנכונה.

 

 

רוצה להגיב על זה?

מה דעתך על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *