בזמן האחרון התחילו להכיר בחשיבות של המיקרו קופי בתחום השיווק באינטרנט. הוא שימושי במיתוג האתר ומייחד אותו.
אם נתקלתם בהודעת שגיאה או בעמוד 404 שגרם לכם לחיוך קל, סביר להניח שנתקלתם בעבודת מיקרו קופי שצלחה את המשימה.
אז מה זה בדיוק מיקרו קופי?
מיקרו קופי אלו מילות קופי קצרות אשר מנחות את המשתמשים באתר ומזכירות להם שמאחורי הקלעים מסתתר קול אנושי.
שימוש במילים הנכונות שיגרמו למשתמשים שלכם להתאהב בממשק, להעשיר את חווית המשתמש שלכם. ולפתור חששות עוד לפני שנוצרו.
התוצאה: המשתמש אופטימי ומרוצה והממשק – קל ונח לתפעול – הגדלת ההמרה.
מיקרו קופי אפשר למצא בחלקים שונים של הממשק:
תפריטים, הסברים, הודעת אישור, כפתורים, שמות משתמשים וסיסמאות, הודעת אבטחה, הוראות שימוש באתר, והנעה לפעולה.
למה חשוב להשתמש במיקרו קופי?
• הנחיות לשימוש באתר
נכוון את המשתמשים, נעזור להם בניווט באתר שימצאו בקלות ובמהירות את מבוקשם, שהרי הגורם העיקרי לנטישת אתר הוא הקושי בניווט.
• הנעה לפעולה
השפה האנושית מזמינה, ומניעה לביצוע פעולה (מה המשתמשים רוצים לשמוע? מה הסגנון שלהם?) שכן מטרת האתר הוא גידול ביחסי ההמרה.
• בידול מהמתחרים, ערך מוסף שנותן פאן יחודי לממשק
נהיה ספציפיים ומדויקים, ניתן הסברים קצרים והנחיות לפני ביצוע פעולה ופידבק לאחר ביצוע הפעולה.
כיצד נשתמש במיקרו קופי?
• תנו למותג אישיות – אימוץ שפה המותאמת למותג והפיכתו לאנושי, הדדי ומחויך. שפה שמלווה את המותג, מרגשת, מצחיקה, קורצת או רצינית. שהרי אחד האתגרים הגדולים בשיווק אינטרנטי הוא בידול האתר מהמתחרים, המיקו קופי עונה לנו על האתגר הזה ע"י 'קול אנושי' שנותן יחודיות למותג.
אז, מה נגיד למשתמשים? ואיך נגיד זאת?
• לתת ערך! שפה השוצרת רובד קטן של קשר בין המשתמש למותג.
דוגמאות
למה לפספס מבצע? הרשמו והישארו מעודכנים (פרוט מה הסיבה ששוה להרשם)
במקרה של חיפוש חופשה, נכתוב: צאו לחופש
לא מה צריכם לעשות, אלא, מה תקבלו! מענין, רלונטי ובעל ערך!
• תגרמו למשתמשים להרגיש טוב עם עצמם
אם הממשק מחמיא למשתמשים, הם יהיו מרוצים ויחזרו שוב
• הכינו תשובה לכל שאלה / דאגה
למשתמשים יש חששות / עיכובים / חיכוכים. עלינו להכנס לנעליים שלהם ולהשיב על הדאגות:
היכולת לתכנן מה יטריד? מה יהיה לא ברור? מה לא ימצאו?
העיקר לא להשאיר את המשתמשים במבוי סתום, לפתוח להם דלת ולקחת אותם צעד קדימה, עם מלים נכונות במקום הנכון ובזמן הנכון – ולהפוך את התהליך לחלק ונח עד לביצוע הפעולה – המרה.
דוגמאות
- התחברות דרך פייסבוק – הבטחה: שלא לפרסם מידע / לכתוב על הקיר
- בעת הזנת כתובת המייל – נתחייב שלא נשלח ספאם, שלא נפיץ את כתובת המייל.
- לפני מעבר לתשלום – מעבר לתשלום מאובטח + אייקון
- במעבר לתשלום – דף תשלום מאובטח + אייקון מנעול
- הודעות שגיאה – מעצבנות ומאיימות ולא מביאות פתרון לכן במקום לכתוב: אירעה שגיאת אימות! נכתוב: כנראה שהתחברת עם סיסמא אחרת, עוד נסיון? או : אולי נרשמת בשם אחר?
מצבי אפס
- בעת רכישת מוצר: כשאין מוצר בסל או כשמסירים את המוצר מהסל לרוב מופיע למטה הודעה :
הסל ריק בקלות אפשר להפוך את הענין לשיחת מכירה, למשל: סל הקניות שלך מוזנח וריק, שים בו משהו ולהציע מה לשים.או: קשה לבחור, אנו מבינים ללבך, אולי זה יעזור? ולשים לייבל של למבצעים הכי חמים שלנו / למוצרים החדשים – זה עדכון להכניס לתודעה!
במקום להגיד אין! נגיד מה אתה מחפש? ואיך תעשה זאת. להגיד מה הערך – אם תשתמש בפיצ'ר.
- בעת מילוי טופס טכני ויבש, כדאי להשקיע מחשבה על כל מילה ומילה ולקרוץ למשתמשים ממש כמו ניהול שיחה אנושית וזורמת. בעת רישום משתמש חדש נכתוב: היי, נשמח להכיר אותך!
או אם המשתמש כבר רשום: תודה שחזרתם, גם אנחנו שמחים! או שמחים שאתה שוב איתנו
- טופס שגוי / דואר אלקטרוני לא חוקי
אם המשתמש שגה נכתוב: נראה שנפלה טעות בכתובת הדוא"ל, אנא בדקו ונסו שוב. או אולי נפל לכם ה@ במייל, תוסיפו ונראה אם זה עובד?
כשאין חששות המשתמש הולך קדימה ומבצע פעולות ברצף, עד סוף התהליך. וכך נוצר גידול בהמרות.
מיקרו קופי של כפתורים קשה מאוד לנחש לכן רצוי לעשות AB Testing לדעת ולדייק בכיתוב על הכפתור עצמו. ובכיתוב שמתלווה לכפתור.
חידוד המסר המרכזי ב3 נקודות
כל מילה ממוקדת.- קצר קולע ובהיר
נעביר מסרים שמשפיעים ישירות על קהל היעד
נהיה יצירתיים, אך לא מתאמצים מידי
לדוגמא: הכניסו את כתובת המייל שלכם והישארו מעודכנים