אתר מקצועי לעסק שלך כאן ועכשיו 052-718-5227

הקשר בין עיצוב האתר שלכם
וקידומו בגוגל

{ מאמר אורח מאת דניאל זריהן }

אם אתם שואלים את עצמכם מה הופך אתר אינטרנט לאתר טוב, אתם שואלים את עצמכם את השאלה הנכונה. רבים סבורים כי השקעה בזמן ובכסף עבור הקמת אתר חדש לעסק, מבטיחה בהכרח אתר מצוין. בפועל, על מנת שגם האתר שלכם יוכתר כהצלחה גדולה, יש לשים את הדגש על דברים מאד ספציפים.

הפרשנות ל”הצלחה” משתנה בין אדם אחד לאחר, אך דבר אחד בטוח: אין כל תכלית לאתר אינטרנט שלא מספק לכם לידים ולקוחות חדשים. אותם לידים אגב, יגיעו בין היתר הודות למיקום האתר במנוע החיפוש גוגל – שמושפע משמעותית מתהליך של קידום אתרים. במעמד בניית האתר, חשוב לבסס כל החלטה בהתאם לדרישות, תנאי סף והחוקים של גוגל.

איך העיצוב משפיע על קידום האתר שלכם בפועל?

רק על מנת להמחיש את חשיבות קידום האתר שלכם, עשו עם עצמכם ניסוי קטן. הקלידו במנוע החיפוש ביטוי של איש שירות שחיפשתם לאחרונה. לדוגמא: קבלן שיפוצים בתל אביב. סביר מאד כי השקעתם זמן בהשוואה בין קבלנים שהופיעו בעמוד הראשון, מקסימום בשני העמודים הראשונים. התוצאות בעמוד התשיעי? ככל הנראה לא עניינו אתכם, ולא רק אתכם. אתר מקודם הוא אתר שחשוף לקהל הגולשים, ובהתאם מייצר יותר פניות, יותר עבודה, יותר לקוחות וגם יותר הכנסות.

עיצוב האתר הוא משהו נוסף ומהותי שיש להשקיע בו על מנת לקדם את האתר. מדובר על אסטרטגיה שלמה שיש לבסס, שהיצמדות טוטאלית אליה ממנפת משמעותית את הסיכוי שלכם להופיע בתוצאות הראשונות. ישנם המון בעלי עסקים שמציבים לעצמם למטרה “להקים אתר אינטרנט”. המטרה הזו אכן חשובה, אך בעת שהיא ריקה ממטרות נוספות – כמו אתר מקודם, הרי שאין באמת תכלית לאתר כזה שנבלע בין כמות כמעט אינסופית של אתרים.

חווית המשתמש, עיצוב האתר וקידומו – מה חשוב לדעת?

כשמדברים על עיצוב האתר, מדובר בין היתר על הנראות שלו. אפשר לדמות את הכניסה הראשונה של הגולשים לאתר, למעין דייט ראשון: השניות הראשונות של הגולשים באתר שלכם, הן אלו שיקבעו האם הם ימשיכו לגלוש, לחקור ולחפש מידע, או שאולי הם ינטשו לאתר של המתחרים שלכם. אין שני לרושם ראשוני? בהחלט, ובטח שבעידן האינטרנט שבו כולם רוצים לקבל את שהם מחפשים בכאן ועכשיו.

אז איך העיצוב קשור לקידום האתר? גוגל מקדם את האתרים השונים על פי המון פרמטרים. אחד מהם? זמן השהייה של הגולשים באתר. לדוגמא: במידה וגוגל יזהו מגמה של נטישה המונית כ-10 שניות לאחר הכניסה לאתר, יסומן האתר ככזה שלא מעניק ערך מוסף ועל כן הוא לא יקודם. עם זאת, גלישה של 10 דקות בממוצע באתר כבר מצטיירת בצורה שונה לחלוטין, וכך יהיה בוסט של קידום מצד מנוע החיפוש.

השקעה בעיצוב האתר מספקת לכם שלל יתרונות בולטים:

  • עיצוב מתקשר עם מיתוג ומוניטין חיובי
  • עיצוב נכון יוצר בעבורכם בידול אל מול המתחרים
  • עיצוב נעים ומזמין משאיר את הגולשים יותר זמן באתר

דגשים לעיצוב:

  • פונטים ברורים, נעימים ובגודל מתאים
  • שימוש בצבעים נעימים לעין
  • שימוש בצבעים המזוהים אתכם ועם המותג שלכם
  • התאמת העיצוב הכללי בהתאם לקהל היעד

ניווט קל, ידידותי וברור למשתמשים

האתר שלכם אמור לספק מענה לגולשים. חשוב להבין כי גולש אקראי שכזה, הוא בעל פוטנציאל של ממש להפוך ללקוח קבוע. לכן, חשוב שכל מפגש שכזה – בין הגולש לאתר, יהיה מפגש חיובי. גולש שיאבק באתר על מנת למצוא את מבוקשו (מספר טלפון, מוצר מסוים, מענה על שאלה), ינטוש אותו. לכן, חשוב מאד בשלבי בניית האתר, להשקיע רבות בתכנון ועיצוב האתר. איך עושים זאת? עם שרטוט של האתר העתידי, שנקרא בשפה המקצועית “אפיון אתר”:

  • כמה קטגוריות יופיעו בסרגל המרכזי
  • לאילו דפים / תתי דפים מפנה כל קטגוריה
  • מה כל קטגוריה שואפת לספק לגולש

תמונות וסרטונים – מדוע הם חיוניים באתר שלכם?

כאמור, גוגל עוקב אחרי האתר שלכם וגם אחרי תנועת הגולשים. ככל שתספקו חוויה טובה יותר לגולשים, כך האתר שלכם יקבל חיבוק גדול יותר ממנוע החיפוש. מדוע? משום שתמונות וסרטונים מעצימים את חווית הגלישה, הם מעניקים ערך מוסף ומשאירים את הגולשים יותר זמן באתר. לדוגמא: באתר שבו אתם שואפים למכור מוצרים שונים, חשוב שבכל עמוד מוצר יהיו גם תמונות של המוצר. כך, מידת ההתעניינות של הגולשים במוצר גבוהה יותר, הם בוחנים את אפשרות הרכישה ברצינות ושוהים יותר זמן באתר.

דומה הדבר עם סרטונים: הם מראש מעודדים שהות ארוכה יותר באתר. איך זה קורה? סביר מאד כי גולשים לא יתמסרו בקלות לקריאת טקסט ארוך – מכל סוג. עם זאת, צפייה בסרטון שבו עובר המסר בדקה לדוגמא, תהיה קלה יותר. באופן זה, אתם גם מגיעים ליותר גולשים, וגם מעצימים את חווית הגלישה.

חווית גלישה במובייל – אל תשכחו שהשנה היא 2020…

אחד הדברים היפים ביותר בטכנולוגיה, הוא קצב ההתקדמות המהיר. אותה התקדמות מביאה איתה שינויים שיש להסתגל אליהם, תוך שיש לפעול על מנת לתקשר איתם בהרמוניה. במילים אחרות? חשוב לשים דגש לא רק על עיצוב האתר, אלא גם על הגלישה במובייל. יש לבצע סנכרון מלא בין האתר הרגיל ובין זה שבמובייל. הגולשים המזדמנים והקבועים, רוצים לקבל את החוויה במלואה, ולא להרגיש כי הם “נענשים” רק בגלל שהם בחרו לגלוש מהסמארטפון שלהם.

אתר מותאם ומעוצב לגלישה במובייל, חושף אתכם לקהלים גדולים יותר! אתר מותאם, משאיר את הגולשים באתר שלכם, ומונע מהם נטישה המונית אל עבר נותני שירות אחרים (המתחרים שלכם).

תוכן קליל, נגיש ומעניין

וגם אתם ככל הנראה שמעתם על המלך הבלתי מעורער: התוכן. ככל שתגדשו את האתר שלכם ביותר תכנים מקצועיים-אינפורמטיביים, כך יותר טוב. בשלב האפיון והעיצוב של האתר, דאגו לסקטור של תכנים שתוכלו לשתף. תכנים מעניינים מעודדים את הגולשים להישאר באתר, תוך שגוגל ידע לזהות אתכם כמובילים בתחומכם המעניקים ערך מוסף. חשוב מאד שהתוכן יהיה בשפה נגישה, כזו שכל גולש – בכל סטטוס, מכל מקום ובכל גיל (בהתאם לקהל היעד כמובן), יוכל לצרוך אותו בהנאה.

רוצה להגיב על זה?

מה דעתך על זה?

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *